Klachtenregeling
Vanzelfsprekend streven we een goed contact na met u als ouder. Onverhoopt kan het toch gebeuren dat een en ander niet naar uw wens is verlopen. Hiervoor zijn klachtenregelingen opgesteld en wel de volgende:
Als er onverhoopt toch klachten zijn, vindt er een adequate afhandeling plaats. In eerste instantie vindt de klachtbehandeling plaats binnen de school. Volgens afspraken, vastgelegd in het protocol “interne klachtafhandeling”, wordt het bestuur ingeschakeld. In onderstaande gevallen kan het intern klachtenprotocol gebruikt worden.
1. Klachten aangaande communicatie, begeleiding en schoolbeleid.
2. Klachten aangaande agressie, geweld, discriminatie, seksuele intimidatie en ander ongewenst gedrag.
Behandeling van klachten vindt eerst intern plaats en kan bij een niet bevredigend resultaat uiteindelijk daarna bij de klachtencommissie van de Stichting Uniek plaatsvinden. Alle scholen onder het bevoegd gezag hebben aansluiting bij de landelijke Klachtencommissie voor het katholiek Onderwijs te Woerden, 070-3925508